Dlaczego Fiat?

Lokomotywy SP45/SU45, żargonowo nazywane Fiatami (od silnika na licencji firmy FIAT), budowane były w latach 1970-1976 w Poznaniu.

Dla PKP wyprodukowano 265 egzemplarzy. Prowadziły pociągi pośpieszne po torach całej Polski, z Zamościa do Jeleniej Góry, z Gdyni do Kudowy Zdroju. Obecnie w przewozach pasażerskich pozostały dwie takie maszyny – SU45-089 (do maja 2016 roku) oraz SU45-079 (do czerwca 2017 r.), pracujące dla Przewozów Regionalnych. Przewoźnik ten oraz pozostałe spółki wyodrębnione z PKP, w ciągu ostatnich 5 lat wyprzedali lub przekazali do złomowania praktycznie wszystkie egzemplarze tej serii lokomotyw, oprócz dosłownie kilku, które stoją „w krzakach” i czekają na kasację(?). Wśród tych odstawionych znajdują się dwie, które do niedawna jeździły: SU45-241 oraz SU45-115. Ten drugi Fiat został niedawno wystawiony na sprzedaż.
K5_19493pcr5a2m

W ostatnich latach Fiaty służyły nie tylko w ruchu liniowym, lecz także w ruchu turystycznym oraz w różnych przejazdach specjalnych, stanowiąc atrakcję porównywalną do parowozów.

Jedną lokomotywę z tej serii, należącą do prywatnego przewoźnika, noszącą obecnie oznaczenie 301Db-143, można spotkać na czele pociągu towarowego.

Nie jest nam znany dalszy los kilku maszyn tej serii sprzedanych niedawno przez PKP Intercity prywatnej firmie.

Więcej informacji:

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s